Friday 22 July 2016

Trip 1: Fly To Jogja Baksis 45 (Hari pertama)

Tempat dan aktiviti yang kami lalui:

16 Julai 2016, Sabtu

Kuala Lumpur International Airport 2 (KLIA 2) boarding time 9.45 am
Adisutjipto International Airport (JOG) tiba pukul 11.30am (indo)
Ostic House
Makan malam di Rumah Makan Duta Minang Masakan Padang

KLIA 2

Kami bertolak dari UPM ke KLIA2 pada jam 6.30 pagi. Perjalanan kami ke sana menggunakan bas UPM yang telah disediakan. Tiba sahaja di sana, kami bertemu dengan kawan-kawan lain yang menggunakan pengangkutan sendiri.

Adisutjipto International Airport

Kami tiba di Adisutjipto International Airport pada jam 11.30 pagi waktu Indonesia. Ketibaan kami disambut oleh pihak Ostic House di ruang Kedatangan. Sepanjang perjalanan ke Ostic House, tempat penginapan kami, kami berkesempatan melihat persekitaran Jogjakarta.

Ostic House
Kami tiba di Ostic House dan disambut mesra oleh pekerja-pekerjanya. Setelah menunjukkan bilik dan memberikan penerangan tentang kawasan menarik untuk dilawati, kami berjalan di sekitar Ostic House yang berdekatan dengan gerai dan pasar raya. Kami mencari tempat makan yang selesa dan kena dengan selera kami. Akhirnya, kami memilih Rumah Makan Duta Minang Masakan Padanng.

Rumah Makan Duta Minang Masakan Padanng

Pada malam harinya, kami hanya berada di rumah memandangkan keadaan diluar ditemani hujan renyai-renyai. Ketika inilah, kami mula meluangkan masa bersama sambil membuat persiapan untuk lawatan ke Universitas Sanata Dharma (USD).